Magyar autó átregisztrálása

Győri Szilvia
máj. 30. csütörtök, 11.37
10 hozzászólás

Sziasztok!

Valaki le tudná nekem írni az egész folyamat menetét? Hogyan/ hol tudnám a magyar rendszámú autónkat Ausztriában forgalomba helyezni (átrendszámoztatni)? A kocsit bár Magyarországon vettük, de az osztákoktól behozott autó volt, ez nem tudom mennyire befolyásolja a dolgokat (NOVA...).

Előre is köszönöm a válaszokat, tanácsokat!

További szép napot! Üdv: Szilvi

 

8 gegenymeli okt. 6. kedd, 18.31

Nekünk kb. 800 v. 1000 euróba került, ami nem biztos, hogy megérte. Mi azért vállaltuk be, mert eladni nem lehet jó áron, senki nem fogja elhinni, hogy a 150 ezer km. felét autopályán futotta... pedig de.

 

1) Otthon a Ford kereskedőnek elmagyarázni, hogy a mi a Certificate of Conformity, végül a Ford központ nagy nehezen felfogta és kiállította. Angolul. Mindegy. Kb. 6 óra ideg.

 

2) Itt márkaszervizbe vinni, mert első vizsga csak ott lehet, COC-t leadni, vizsga. Beviszik az országos adatbázisba. Kb. 200 euró. 

 

3) Adóhivatal. Nagy böszme nem környezethaver 6 éves Ford Mondeora 500 euró befigyel. Adatbázisban megkeresik, és jóváhagyják.

 

4) Otthon dumálás Generalival, hogy adjanak már valami papirt, hogy hány évig is voltam náluk biztosítva és milyen bónusz kategóriában vagyok.  Adnak végül valami tróger levelet rossz angolsággal,  semmi formanyomtatvány, pofám leszakad.

5) Megyek a bécsi Generalihoz. Papírtömeg átad. Kiderül, hogy náluk más a bónuszkategóriarendszer, mert mi a túrónak legyen ugye egy multinál bármi is szabványosítva.

Mindegy a levélből kiderül, hogy 3 év balesetmentes vezetés (előtte másnál voltam), de mivel a dízel Mondeo nem annyira környezetbarát, ezzel is havi 80 euró a biztosítás! Ügynökkel a másik Generalihoz átsétál,  ott adnak egy rendszámot. A biztosító adja ki a rendszámot. Vinni is kell bemutatni a régit. Ja és persze beállni mélygarázsba, mert rendszám nélkül az utcán nem lehet. El akarja venni a régit. Mondom neki, nem nyúka-piszka, kicsihuszár.. Aszondi, de azt őt tök jól bezúzza, majd a magyar hivatal meg otthon azt majd látja az európai adatbázisban és akkor jól kivonja a forgalomból, nem kell tennem semmit. Mondom neki, addig álljál te féllábon, amíg Tecuska a 16. kerületi okmányirodában európai adatbázisokat fog nézegetni, hát az internetből is csak a Faszbúkot ismeri szegény, szóval majd megoldom én. Szóval ezzel volt még egy kör otthon, kivonni a forgalomból.

Ez még került az eddig 700 eurón felül valamibe, nem tudom, mibe, legyen mondjuk 800 a végösszeg. Meg ugye a havi 80 biztosítás.

 

Lehet, hogy jobb lett volna eladni, es venni ilyen tipikusan bécsi kici óccó 1.2 -es nagyon környezetbarát benzines autót, aminek alacsony a biztosítása. De én nem akartam, mert nagyon jó állapotban van még a Mondeo.

 

Kedves Miki!

Az osztrák biztosítóhoz nem volt szükség a magyar biztosításod felmondásához? Mert én mindenhol azt olvasom, hogy addig Ausztriában nem áll szóba veled a biztosító, amíg a magyartól nem hozol igazolást hogy az megszűnt. Azt pedig nem kapsz csak az autó forgalomból kivonása után. Tehát elvileg van egy intervallum amíg nincs egyáltalán rendszám az autón. Vagy van erre valami megoldás? 

7 toth.endre jan. 5. vasárnap, 09.19

Szia Miki.

én MO-on a ford központot hívtam, majd mire mondom a fiatalembernek, hogy CoC papír kell, erre az volt a kérdése, hogy angolul, vagy németül kérem-e, és, hogy hova postázza.

Mondom, hogy Bécsbe, erre ő, hogy küldjek neki egy emailt, amire ő majd jól válaszol, hogy hova utaljam a 2000 forintot a papírért.

Kb 2 perc volt.

CoC 3 nap múlva a bécsi postaládában.

másik:

"5) Megyek a bécsi Generalihoz. Papírtömeg átad. Kiderül, hogy náluk más a bónuszkategóriarendszer, mert mi a túrónak legyen ugye egy multinál bármi is szabványosítva."

Szerintem a karegóriákat nem a biztosítók állapítják meg, hanem az egyes országok jogszabályai.

 

Üdv

b

Budapesten Óbudán lakom, a Ford központ itt van Szentendrén, 15 perc elautókázni odáig. Odatelefonáltam, másnap érte mentem, ennyi volt.

AndyA

6 hacacare aug. 28. szerda, 12.23

Szia,

 

Erre nem gondoltam, de lehetséges éppen. Akkor meg ugye lehetne EU szinten szabványos... de mondjuk én az egész logikát nem értem, anno bemagoltatták velünk a fősulin, hogy a zeju az a munkaerő, tőke, áruk szabad áramlása, de hát hogy áramoljon már a jónép, rolleren? Ha ennyire képtelenek vagy engedélyezni bármilyen rendszám használatát bárhol, vagy ha nem, akkor mondjuk egy one-stop-shop átíratási rendszert. Annyira látszik ezen a bonyolult rendszeren, hogy nem migránsoknak van kitalálva, hanem rendszeresen importáló autókereskedőknek... egyszerűen soha senki nem gondolta végig, hogy amikor majd az EU oda vezet, hogy százezrek költözködnek fel-alá autóval együtt, akkor ez a rendszer összesen mennyi fölösleges adminisztrációval jár.

Szóval végső soron én azt ajánlanám mindenkinek, hogy hacsak nincs itt ilyen helyzetben, hogy jobb állapotú az autója, mint amit egy vevő kinézne belőle, és ezért nem éri meg eladni, akkor inkább adja el.

egyetértek.

már ami ez eu-t, meg az áramlatokat illeti.

 

5 Hollender Miklós aug. 28. szerda, 12.15

Szia Miki.

én MO-on a ford központot hívtam, majd mire mondom a fiatalembernek, hogy CoC papír kell, erre az volt a kérdése, hogy angolul, vagy németül kérem-e, és, hogy hova postázza.

Mondom, hogy Bécsbe, erre ő, hogy küldjek neki egy emailt, amire ő majd jól válaszol, hogy hova utaljam a 2000 forintot a papírért.

Kb 2 perc volt.

CoC 3 nap múlva a bécsi postaládában.

másik:

"5) Megyek a bécsi Generalihoz. Papírtömeg átad. Kiderül, hogy náluk más a bónuszkategóriarendszer, mert mi a túrónak legyen ugye egy multinál bármi is szabványosítva."

Szerintem a karegóriákat nem a biztosítók állapítják meg, hanem az egyes országok jogszabályai.

 

Üdv

b

Szia,

 

Erre nem gondoltam, de lehetséges éppen. Akkor meg ugye lehetne EU szinten szabványos... de mondjuk én az egész logikát nem értem, anno bemagoltatták velünk a fősulin, hogy a zeju az a munkaerő, tőke, áruk szabad áramlása, de hát hogy áramoljon már a jónép, rolleren? Ha ennyire képtelenek vagy engedélyezni bármilyen rendszám használatát bárhol, vagy ha nem, akkor mondjuk egy one-stop-shop átíratási rendszert. Annyira látszik ezen a bonyolult rendszeren, hogy nem migránsoknak van kitalálva, hanem rendszeresen importáló autókereskedőknek... egyszerűen soha senki nem gondolta végig, hogy amikor majd az EU oda vezet, hogy százezrek költözködnek fel-alá autóval együtt, akkor ez a rendszer összesen mennyi fölösleges adminisztrációval jár.

Szóval végső soron én azt ajánlanám mindenkinek, hogy hacsak nincs itt ilyen helyzetben, hogy jobb állapotú az autója, mint amit egy vevő kinézne belőle, és ezért nem éri meg eladni, akkor inkább adja el.

4 hacacare aug. 27. kedd, 09.22

Szia Miki.

én MO-on a ford központot hívtam, majd mire mondom a fiatalembernek, hogy CoC papír kell, erre az volt a kérdése, hogy angolul, vagy németül kérem-e, és, hogy hova postázza.

Mondom, hogy Bécsbe, erre ő, hogy küldjek neki egy emailt, amire ő majd jól válaszol, hogy hova utaljam a 2000 forintot a papírért.

Kb 2 perc volt.

CoC 3 nap múlva a bécsi postaládában.

másik:

"5) Megyek a bécsi Generalihoz. Papírtömeg átad. Kiderül, hogy náluk más a bónuszkategóriarendszer, mert mi a túrónak legyen ugye egy multinál bármi is szabványosítva."

Szerintem a karegóriákat nem a biztosítók állapítják meg, hanem az egyes országok jogszabályai.

 

Üdv

b

3 Hollender Miklós aug. 26. hétfő, 17.10

Nekünk kb. 800 v. 1000 euróba került, ami nem biztos, hogy megérte. Mi azért vállaltuk be, mert eladni nem lehet jó áron, senki nem fogja elhinni, hogy a 150 ezer km. felét autopályán futotta... pedig de.

 

1) Otthon a Ford kereskedőnek elmagyarázni, hogy a mi a Certificate of Conformity, végül a Ford központ nagy nehezen felfogta és kiállította. Angolul. Mindegy. Kb. 6 óra ideg.

 

2) Itt márkaszervizbe vinni, mert első vizsga csak ott lehet, COC-t leadni, vizsga. Beviszik az országos adatbázisba. Kb. 200 euró. 

 

3) Adóhivatal. Nagy böszme nem környezethaver 6 éves Ford Mondeora 500 euró befigyel. Adatbázisban megkeresik, és jóváhagyják.

 

4) Otthon dumálás Generalival, hogy adjanak már valami papirt, hogy hány évig is voltam náluk biztosítva és milyen bónusz kategóriában vagyok.  Adnak végül valami tróger levelet rossz angolsággal,  semmi formanyomtatvány, pofám leszakad.

5) Megyek a bécsi Generalihoz. Papírtömeg átad. Kiderül, hogy náluk más a bónuszkategóriarendszer, mert mi a túrónak legyen ugye egy multinál bármi is szabványosítva.

Mindegy a levélből kiderül, hogy 3 év balesetmentes vezetés (előtte másnál voltam), de mivel a dízel Mondeo nem annyira környezetbarát, ezzel is havi 80 euró a biztosítás! Ügynökkel a másik Generalihoz átsétál,  ott adnak egy rendszámot. A biztosító adja ki a rendszámot. Vinni is kell bemutatni a régit. Ja és persze beállni mélygarázsba, mert rendszám nélkül az utcán nem lehet. El akarja venni a régit. Mondom neki, nem nyúka-piszka, kicsihuszár.. Aszondi, de azt őt tök jól bezúzza, majd a magyar hivatal meg otthon azt majd látja az európai adatbázisban és akkor jól kivonja a forgalomból, nem kell tennem semmit. Mondom neki, addig álljál te féllábon, amíg Tecuska a 16. kerületi okmányirodában európai adatbázisokat fog nézegetni, hát az internetből is csak a Faszbúkot ismeri szegény, szóval majd megoldom én. Szóval ezzel volt még egy kör otthon, kivonni a forgalomból.

Ez még került az eddig 700 eurón felül valamibe, nem tudom, mibe, legyen mondjuk 800 a végösszeg. Meg ugye a havi 80 biztosítás.

 

Lehet, hogy jobb lett volna eladni, es venni ilyen tipikusan bécsi kici óccó 1.2 -es nagyon környezetbarát benzines autót, aminek alacsony a biztosítása. De én nem akartam, mert nagyon jó állapotban van még a Mondeo.

 

2 L001 jún. 6. csütörtök, 17.29

Sziasztok!!  

 

Azt meg tudná valaki mondani nekem, hogy teherautóra is kell-e NOVA-t fizetni?  (vagy esetleg úgy van, mint Magyarországon, hogy a teherautóra nincs regisztrációs adó)

 

Előre is köszönöm!

Üdv:  Laci

1 Törölt felhasználó jún. 3. hétfő, 14.42

Kedves Szilvi,

az autót elöször a generalimportörhöz kell vinni, érvényes osztrák müszaki vizsga kell Ausztriából az autóra és utána kell a NOVA-t befizetni.

 

Hozzászólás csak a regisztrált tagoknak engedélyezett.