
Nekünk kb. 800 v. 1000 euróba került, ami nem biztos, hogy megérte. Mi azért vállaltuk be, mert eladni nem lehet jó áron, senki nem fogja elhinni, hogy a 150 ezer km. felét autopályán futotta... pedig de.
1) Otthon a Ford kereskedőnek elmagyarázni, hogy a mi a Certificate of Conformity, végül a Ford központ nagy nehezen felfogta és kiállította. Angolul. Mindegy. Kb. 6 óra ideg.
2) Itt márkaszervizbe vinni, mert első vizsga csak ott lehet, COC-t leadni, vizsga. Beviszik az országos adatbázisba. Kb. 200 euró.
3) Adóhivatal. Nagy böszme nem környezethaver 6 éves Ford Mondeora 500 euró befigyel. Adatbázisban megkeresik, és jóváhagyják.
4) Otthon dumálás Generalival, hogy adjanak már valami papirt, hogy hány évig is voltam náluk biztosítva és milyen bónusz kategóriában vagyok. Adnak végül valami tróger levelet rossz angolsággal, semmi formanyomtatvány, pofám leszakad.
5) Megyek a bécsi Generalihoz. Papírtömeg átad. Kiderül, hogy náluk más a bónuszkategóriarendszer, mert mi a túrónak legyen ugye egy multinál bármi is szabványosítva.
Mindegy a levélből kiderül, hogy 3 év balesetmentes vezetés (előtte másnál voltam), de mivel a dízel Mondeo nem annyira környezetbarát, ezzel is havi 80 euró a biztosítás! Ügynökkel a másik Generalihoz átsétál, ott adnak egy rendszámot. A biztosító adja ki a rendszámot. Vinni is kell bemutatni a régit. Ja és persze beállni mélygarázsba, mert rendszám nélkül az utcán nem lehet. El akarja venni a régit. Mondom neki, nem nyúka-piszka, kicsihuszár.. Aszondi, de azt őt tök jól bezúzza, majd a magyar hivatal meg otthon azt majd látja az európai adatbázisban és akkor jól kivonja a forgalomból, nem kell tennem semmit. Mondom neki, addig álljál te féllábon, amíg Tecuska a 16. kerületi okmányirodában európai adatbázisokat fog nézegetni, hát az internetből is csak a Faszbúkot ismeri szegény, szóval majd megoldom én. Szóval ezzel volt még egy kör otthon, kivonni a forgalomból.
Ez még került az eddig 700 eurón felül valamibe, nem tudom, mibe, legyen mondjuk 800 a végösszeg. Meg ugye a havi 80 biztosítás.
Lehet, hogy jobb lett volna eladni, es venni ilyen tipikusan bécsi kici óccó 1.2 -es nagyon környezetbarát benzines autót, aminek alacsony a biztosítása. De én nem akartam, mert nagyon jó állapotban van még a Mondeo.
Kedves Miki!
Az osztrák biztosítóhoz nem volt szükség a magyar biztosításod felmondásához? Mert én mindenhol azt olvasom, hogy addig Ausztriában nem áll szóba veled a biztosító, amíg a magyartól nem hozol igazolást hogy az megszűnt. Azt pedig nem kapsz csak az autó forgalomból kivonása után. Tehát elvileg van egy intervallum amíg nincs egyáltalán rendszám az autón. Vagy van erre valami megoldás?