NAV ellenőrzés Bécsbe tartó autón

Lipták Gábor
szept. 12. péntek, 10.02
5 hozzászólás

Lehet van akit érint a téma. Jobb lesz vigyázni annak, aki fuvaroz valakit bécsbe. Lásd: hXXp://index.hu/gazdasag/2014/09/12/telekocsist_buktattak_le_az_adoellenorok/

4 tibbi szept. 14. vasárnap, 19.01

A "sima" autost nem tudja es nem is all jogaban a nav-nak megbuntetni. Gondold vegig, ott az oszkar.com es a telekocsi. Ha minden egyes privat fuvar jogserto lenne, akkor az oldal valoszinuleg nem lenne ennnyire nyilt. Szerintem valahol ez mar volt is tema, hogy ez igy teljesen legalis. Ha maganszemelykent osszedobjatok a penzt, abban nincs semmi. A cikkben szereplo szemely feketen volt alkalmazva a szolgaltatast nyujto cegnel es elmulasztotta a szamlaadasi kotelezettseget. tovabba (ha jol ertettem) egy fiktiv vallalkozas volt, tehat a valosagban nem is letezik a ceg. De ebben nem vagyok biztos...

nem kozvetlenul idekapcsolodik, de ez is "nav". Tegnap reggel azt lattam, hogy a finanzamtos vw touran nagyban ellenorzott egy lengyel rendszamu autot a merkur parkolojaban.

Lehet megint (vagy meg mindig) tema a kulfoldi rendszamu autok ellenorzese...

3 hegyitomi szept. 14. vasárnap, 12.10

Hogyan is tudna megbüntetni egy magánszemélyt a NAV?   Autriában dolgozol, oda adózol, oda vagy bejelentve állandóra vagy ideiglenesen.   Hová is küldi a büntit? Hogy hajtja be?  Persze lehet a NAV-nak elér bármeddig a keze. Nem lepödnék meg én már semmin sem.

figyu nem kell mindjárt  a kiskapukat keresni. Meg tud büntetni ezért hatóság.

2 Alexander szept. 13. szombat, 20.27

Hogyan is tudna megbüntetni egy magánszemélyt a NAV?   Autriában dolgozol, oda adózol, oda vagy bejelentve állandóra vagy ideiglenesen.   Hová is küldi a büntit? Hogy hajtja be?  Persze lehet a NAV-nak elér bármeddig a keze. Nem lepödnék meg én már semmin sem.

1 toth.endre szept. 13. szombat, 14.39

Ne tévedjünk azért. A mondott cikkben konkrétan egy vállalkozó nyújtott szolgáltatást, amiről utóbb nem adott számlát.

Abban az esetben, ha az utasok igazábül "stopposok", akik "benzinpénzt" fizetnek, a sofőrnek általában nincs semmilyen haszna az útból (de legalábbis nem a nyereség az út célja), így megadóztatni sincs nagyon mit. Az utolsó mondat erről szól: "Természetesen azok a magánszemélyek, akiknek semmilyen hasznuk nem származik az alkalmi utastársak befogadásából, nem tartoznak a kockázatos vállalkozói körbe."

Azt meg elég egyszerű kiszámolni, hogy egy átlagos, pár éves használt autónál a fogyasztás alapján számított km-enkénti költséggel kb. azonos a km-enkénti amortizáció (ami szintén költség!), így a 2-3 utas által mostanában szokáasosan fejenként fizetett 15 Euro körüli összegből nem nagyon tud konkrét anyagi haszna lenni a sofőrnek.

A lényeg meg annak eldöntésében, hogy szolgáltatás-e a fuvar vagy csak "stopposokat" vestt fel, hogy ő maga egyébként is utazna, egyedül is, és csak a költségeit akarja megosztani másokkal, vagy kimondottan csak azért indul útnak, hogy a többieket elszállítsa a költségeit tudottan felülmúló, hasznot hozó mennyiségű fizetség fejében.

Szóval annyira forrón szerencsére még Magyarországon sem eszik a kását.

Andy

Hozzászólás csak a regisztrált tagoknak engedélyezett.